معاون استاندار سمنان مطرح کرد:

حمایت استان از طرح های فناورانه جهاددانشگاهی استان سمنان/ لزوم عضویت جهاددانشگاهی در کارگروه های شورای برنامه ریزی استان

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۵ کد : ۴۳۸۴۶ عمومی تاپ خبر
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: جهاددانشگاهی یکی از مهمترین مراکز علمی و پژوهشی کشور است و به جهت توفیقات خوبی که در حوزه های مختلف داشته است مورد حمایت استان قرار می گیرد.
حمایت استان از طرح های فناورانه جهاددانشگاهی استان سمنان/ لزوم عضویت جهاددانشگاهی در کارگروه های شورای برنامه ریزی استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، احمد ریواده در نشست با رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: توصیه ما این است که از این حمایت به عنوان یک فرصت مغتنم برای حل مسائل و مشکلات و چالش های جدی استان استفاده شود، در همین راستا استان از طرح های فناورانه جهاددانشگاهی استان حمایت می کند.

وی بر لزوم عضویت جهاددانشگاهی استان در کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی استان سمنان تأکید کرد و گفت: از ظرفیت جهاددانشگاهی استان باید در کارگروه های مختلف و متعدد ذیل شورای برنامه ریزی استان استفاده شود و خدمات، پتانسیل  و توانمندی های جهاددانشگاهی در حوزه های علمی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان اضافه کرد: جای جهاددانشگاهی در خیلی از جلسات و کارگروه های استان سمنان خالی است، از برنامه ها و طرح های مهم و تأثیرگذار جهاددانشگاهی در راستای برنامه های توسعه استان حمایت می کنیم.

ریواده ادامه داد: جمعیت یکی از مهمترین چالش های استان سمنان بعد از کمبود آب است، باید برای حل این چالش در قالب یک برنامه اقدام گام به گام عملیاتی شود، در همین راستا قرارگاه جمعیتی استان به دستور استاندار سمنان تشکیل شده است، جهاددانشگاهی استان می تواند در این قرارگاه طرح مرکز درمان ناباروری و سایر طرح های مرتبط را ارائه کند.

وی اذعان داشت: راه اندازی مرکز درمان ناباروری می تواند یکی از نیازهای جمعیتی استان در حوزه درمان را بر طرف کند و ضرورت راه اندازی این مرکز را همه می دانند، ولی در راستای برنامه عملیاتی رشد جمعیتی لازم است اجرایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از فعالیت های پژوهشی جهاددانشگاهی در راستای اجرایی شدن قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان تجلیل کرد و گفت: ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر برای حفاظت و نگه داری از نژاد گوسفند سنگسری ضرورت دارد و از ظرفیت های جهاددانشگاهی استان به عنوان یکی از محورهای علمی مهم استان برای حفظ این ذخایر حیوانی استفاده می شود.

کلید واژه ها: استان سمنان جهاددانشگاهی سمنان جهاددانشگاهی استان سمنان


نظر شما :