بازدید رئیس دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان سمنان از ایسنا:

حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه به غنای فرهنگی و پژوهشی دانشگاه‌ها می‌انجامد

۰۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۳ کد : ۵۰۹۵۶ عمومی تاپ خبر فرهنگی
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان معتقد است که حضور جهاددانشگاهی در فضای دانشگاهی به غنای فضای فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه‌ها کمک می کند.
حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه به غنای فرهنگی و پژوهشی دانشگاه‌ها می‌انجامد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، علی منصفی‌راد در بازدید رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سمنان از ایسنا و جهاددانشگاهی سمنان، از آمادگی جهاددانشگاهی استان برای همکاری با دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها می‌تواند به غنای برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه‌ها کمک کند.

وی با اشاره به سیر تاریخی شکل‌گیری جهاددانشگاهی افزود: اگر چه جهاددانشگاهی همچنان در برخی از مهمترین دانشگاه های کشور حضور دارد اما متاسفانه در برخی استان‌ها بین دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی فاصله افتاده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، با اشاره به برخورداری جهاددانشگاهی از ظرفیت‌های غنی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فناورانه گفت: حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها می‌تواند زمینه را برای بهره‌مندی دانشگاهیان و دانشجویان از این ظرفیت‌ها را تسهیل کند.

منصفی‌راد با بیان اینکه برخی دانشگاه‌ها در تراز انقلاب عمل نکردند اضافه کرد: جهاددانشگاهی برای اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی و آموزشی و... در دانشگاه‌ها برنامه دارد.

وی ادامه داد: برخورداری جهاددانشگاهی از پژوهشگاه‌های معتبری همچون رویان و ابن‌سینا، مرکز افکارسنجی ایسپا که معتبرترین مرکز افکارسنجی کشور است، خبرگزاری بین‌المللی ایکنا، خبرگزاری های ایسنا و سیناپرس و...، همه و همه می‌تواند به غنای برنامه‌های جهاددانشگاهی کمک کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از آمادگی جهاددانشگاهی استان برای برپایی تورهای دانشجویی آشنایی با دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور خبر داد و گفت: در همین ارتباط اردوهای ایران مرز پرگهر در جهاددانشگاهی طراحی شده که در آن دانشجویان با دستاوردهای صنعتی، معدنی، علمی و... کشور که بیش از ۷۰ درصد تکنولوژی آنها به دست توانمند متخصصان ایرانی ساخته شده از نزدیک آشنا می‌شوند.

منصفی راد با گلایه از عدم اقبال برخی دانشگاه‌ها به برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی آمادگی دارد که همه توان خود را برای اجرای این برنامه‌های تبیینی به میدان بیاورد.

وی با بیان اینکه طراحی برنامه‌ها در جهاددانشگاهی متناسب با نیازهای فرهنگی و اجتماعی روز جامعه صورت می‌گیرد گفت: یکی از برنامه‌های ما اثرسنجی و سنجش ضریب نفوذ برنامه‌های اجرا شده است و همین به کارآمد بودن برنامه‌های فرهنگی در جهاددانشگاهی کمک می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان بر لزوم آنچه برنامه‌ریزی برای قشر خنثی و یا خاکستری جامعه می‌خواند به عنوان یک ضرورت نام برد و گفت: توجه به پاسخگویی به شبهات دانشجویان در مسائل روز از جمله سرفصل های مهم در برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها است.

منصفی راد از آمادگی این نهاد برای برگزاری برنامه‌های توانمندسازی در دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌های تخصصی جهاددانشگاهی می‌تواند به اشتغال فارغ‌التصیلان کمک کند. ضمن اینکه دانشجویان و یا فراگیرانی که گواهینامه‌های جهاددانشگاهی را دریافت می کنند می‌توانند از بسته های تشویقی تعبیه شده و از جمله تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد اشتغال خود استفاده کنند.

ضرورت طراحی برنامه‌هایی متناسب با ذائقه دانشجویان

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان نیز بر ضرورت طراحی برنامه‌هایی متناسب با ذائقه دانشجویان در فاصله مانده تا روز دانشجو تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کهساری در این نشست با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی استان از آمادگی نهاد نمایندگی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های این نهاد در استان خبر داد و گفت: آمادگی داریم که در این ارتباط تفاهمنامه‌ای با جهاددانشگاهی استان امضا کنیم.

وی با بیان اینکه نباید دانشگاه‌ را برای فعالیت خالی کرد تا دیگران برای آن برنامه‌ریزی کنند افزود: در اجرای برنامه‌ها هم باید به بعد نشط‌آور بودن برنامه‌ها و هم به جنبه‌های اعتقادی توجه ویژه کرد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان با بیان اینکه ۱۶ آذر روز مبارزه با استکبار جهانی است، اظهار کرد: باید با تاکید بر مبارزه با استکبار، اصالت این روز را حفظ کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کهساری بر لزوم پاسخگویی به شبهات دانشجویان تاکید و خاطرنشان کرد: در برگزاری برنامه‌های این ایام باید به جنبه اقناع‌سازی آن توجه شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های اعتقادی بنیادین وظیفه ذاتی این نهاد است، تصریح کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته نیز یکی از مهمترین وظایف فعلی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها است.

وی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را متولی امور مذهبی و فرهنگی برشمرد و گفت: یکی دیگر از مامویت‌های این نهاد، ایفای نقش واسط بین جامعه دانشگاهی و مسوولان و خصوصا رهبری معظم انقلاب است.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی استان سمنان جهاددانشگاهی سمنان استان سمنان سمنان دانشگاه دانشجو ایسنا سمنان ایسنا


نظر شما :