برگزاری دوشنبه‌های قرآنی دانشگاه جامع علمی کاربردی به میزبانی جهاد دانشگاهی سمنان

۰۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۹ کد : ۵۷۶۴۲ آموزشی عمومی تاپ خبر فرهنگی
مراسم معنوی دوشنبه های قرآنی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان، به میزبانی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان برگزار شد.
برگزاری دوشنبه‌های قرآنی دانشگاه جامع علمی کاربردی به میزبانی جهاد دانشگاهی سمنان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، در این مراسم که امروز 8 خرداد ماه، با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان به میزبانی جهاددانشگاهی سمنان برگزار شد، نماینده نهاد رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و امام جمعه مهدیشهر در فضیلت قرآن به ایراد سخن پرداختند.

امام جمعه مهدیشهر برگزاری دوشنبه‌های قرآنی را گامی جهت تدبر در مفاهیم قرآن کریم برشمرد و با بیان اینکه بینش، نگرش، احساس و اراده 4 نکته‌ای است که در رفتار انسان وجود دارد گفت: اولین گامی که قرآن انسان را به آن راهنمایی کرده رجوع به خویشتن است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد بارانی ادامه داد: وقتی به آیات قرآن نگاه می‌کنیم سراسر معرفت‌الله و توحید است که در این راستا انسان الهی مظهر تمامی اسامی خداوند می‌شود و اینجاست که بعد الهی با بینش و نگرش درست انسان به صراط مستقیم سوق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه خود آسمانی انسان‌ها گم شده است افزود: تا جان پاکیزه نشود، انسان خودش را پیدا نمی‌کند و حقیقت اکتشافها و رسیدن به کمال، پیدا کردن خود انسانی(الهی) است.

امام جمعه مهدیشهر با اشاره به زمینه‌های نفوذ شیطان در انسان افزود: فراموشی از یاد خدا از جمله راه‌های نفوذ شیطان در انسان است، که با غفلت از یاد خدا اتفاق میفتد و هر کس که ذکر و یاد خدا را داشته باشد به بصیرت می‌رسد و یکی از آثار ذکر و یاد خداوند متعال بصیرت و نگاه بهتر و دقیق‌تر انسان به خودش است.

حجت‌الاسلام توکلیان نماینده نهاد رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز با اشاره به اینکه قرآن تماماً شفا و رحمت است اظهار کرد: خداوند در قرآن نسخه‌ای کامل از کمال انسانی، صداقت و ... را در اختیار انسان قرار داده است.

گفتنی است در این مراسم همچنین آیاتی از قرآن کریم تلاوت و تفسیر شد و از 7 نفر از کارکنان، اساتید، دانشجویان و فرزندان حافظان قرآن کریم تجلیل شدند.

کلید واژه ها: قرآن قرآن کریم امام جمعه جهاددانشگاهی سمنان جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی استان سمنان استان سمنان سمنان دانشگاه جامع علمی کاربردی


نظر شما :