جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

۰۳ تیر ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۰ کد : ۵۸۵۴۲ آموزشی عمومی تاپ خبر پژوهشی و فناوری
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از امضای تفاهم نامه همکاری این نهاد با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان خبر داد.
جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد گفت: در چهارچوب اهداف تعیین شده در سند چشم انداز بیست ساله کشور و به منظور گسترش زیر ساخت های توسعه فناوری و حمایت از فعالیتهای دانش بنیان و توسعه زیر بناها در بخش کشاورزی این تفامه نامه همکاری منعقد شده است.

وی افزود: تحقق اهداف مشترک تحقیقاتی و ایجاد زمینه‌های همکاری برای بهره‌گیری از توان و استعدادهای موجود برای گسترش اهداف مذکور و ارتقاء سطح همکاری های متقابل بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان و جهاد دانشگاهی استان سمنان در این تفامه نامه دنبال می شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: براساس این تفاهم نامه یک همکاری نظام یافته مابین مرکز تحقیقات و ایستگاه های تابعه آن با جهاددانشگاهی استان در موضوعات مختلف برقرار می شود، از جمله آن ها می توان به همکاری و برقراری روابط متقابل در حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی به منظور بهره‌وری بیشتر از امکانات و تسهیلات طرفین در زمینه های مورد نیاز از جمله تربیت نیروی انسانی متخصص اشاره کرد.

منصفی راد گفت: برگزاری مشترک همایش و کارگاه های آموزشی ملی و بین المللی، همکاری در خصوص سرمایه‌گذاری مشترک در طرح های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، زیر ساختی، تولیدی و توسعه اقتصادی متکی بر فناوری و نوآوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان و همکاری در زمینه تامین نیروهای علمی (مدرس و پژوهشگر) و همکاری و مشاوره در زمینه بازاریابی داخلی و خارجی و صادرات و فروش محصولات از جمله مهمترین موضوعات این تفاهم نامه همکاری است.

وی از انجام طرح های تحقیقاتی کاربردی و توسعه ای در زمینه های مورد نیاز و ارایه خدمات فنی و تخصصی و نظارت مستقیم در حوزه طرح های زیست محیطی و پایش مناطق تحت فعالیت طرفین در استان با همکاری این دو مجموعه خبر داد و گفت: حمایت از تکمیل فرآیند تبدیل ایده به محصول و تسریع در روند انتقال فنی و فناوری و تجاری سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط مراکز علمی پژوهشی با بخش های اقتصادی، تولیدی و خدماتی کشور نیز از سایر موضوعات این تفامه نامه همکاری است.

کلید واژه ها: تفامه نامه استان سمنان سمنان جهاددانشگاهی سمنان جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی استان سمنان منابع طبیعی جهادکشاورزی تفاهم نامه همکاری


نظر شما :