در بازدید معاون اقتصادی استاندار از جهاددانشگاهی استان سمنان مطرح شد؛

انتخاب دو طرح فناورانه جهاددانشگاهی سمنان به عنوان طرح شاخص ملی

/جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/
همزمان با نزدیک شدن به ۱۶ مرداد، چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان پیش از ظهر امروز ۹ مردادماه، با حضور در جهاددانشگاهی استان، از طرح های فناورانه و دانش بنیان این نهاد بازدید کرد.
انتخاب دو طرح فناورانه جهاددانشگاهی سمنان به عنوان طرح شاخص ملی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، علی منصفی راد در این بازدید  گفت: 6 طرح فناورانه و دانش بنیان توسط محققین و پژوهشگران جهاددانشگاهی استان، در حوزه معدن و خدمات تخصصی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست ارائه شده است، که در این بین دو طرح فناورانه، به عنوان طرح شاخص ملی از سوی جهاددانشگاهی کشور انتخاب شده است.

وی افزود: دو طرح فناورانه شامل کود گرانول آهسته-رهش حاوی ترکیبات مغذی و کانی های معدنی جهت اصلاح بستر و کاهش شوری خاک و تولید مالچ معدنی زیست سازگار به منظور تثبیت خاک و کنترل ریزگرد، نمونه‌های اولیه این محصولات تهیه و تولید شده و مقدمات تولید انبوه آنان نیز فراهم شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: 4 طرح جدید دانش بنیان و فناورانه در حوزه محیط زیست، کشاورزی و منابع طبیعی بر پایه مواد معدنی که از مزیت ها و ظرفیت های غالب استان سمنان است در سال 1402 سال مهار تورم و رشد تولید تهیه شده و اجرا می شود.

منصفی راد اذعان داشت: طرح تولید زئوتیمول (افزودنی خوراک دام)، طرح فرآوری پوست سبز پسته، طرح اتوفنوتایپینگ(رکورد گیری وزن دام در فرآیند اصلاح نژاد) و طراحی و ساخت سنسورهای هوشمند اندازه گیری رطوبت خاک از جمله این طرح های فناورانه جهاددانشگاهی استان سمنان است.

وی افزود: طرح های فناورانه و دانش بنیان در حوزه محیط زیست شامل طراحی و ساخت فیلترهای تصفیه هوا بر پایه مواد معدنی جهت کاهش آسیب های آلودگی هوا در کشور، در حوزه کشاورزی تولید خوراک دام سبک و سنگین بر پایه مواد معدنی و طراحی و ساخت سنسورهای اندازه گیری رطوبت خاک مناطق کویری جهت جلوگیری از مصرف زیاد آب در کشاورزی برای سالجاری پیش بینی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان: در این بین دو طرح فناورانه جهاددانشگاهی در حوزه اصلاح نژاد دام به عنوان طرح ملی از سوی جهاددانشگاهی کشور انتخاب شده است و امیدواریم در سالجاری و با حمایت مسوولین انشاءالله طرح های فناورانه جهاددانشگاهی سمنان وارد مرحله تجاری سازی و تولید شود، ادامه داد: چون سمنان یک استان با ظرفیت معدنی است و جهت جلوگیری از خام فروشی و ... طرح های جهاد دانشگاهی سمنان بر اساس مزیت غالب این استان تهیه و اجرا می شوند.

کلید واژه ها: طرح فناورانه جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی استان سمنان استان سمنان سمنان جهاددانشگاهی سمنان


نظر شما :