معاون استاندار سمنان در نشست با رئیس پژوهشگاه ابن سینا عنوان کرد:

ضرورت بهره مندی استان از دانش فنی جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری و اصلاح نژاد دامی

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۳ کد : ۶۱۶۴۷ عمومی تاپ خبر پژوهشی و فناوری
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بر ضرورت بهره گیری از دانش فنی جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری انسانی و در حوزه اصلاح نژاد دامی در استان سمنان تأکید کرد و گفت: انشاءالله با انتقال این دانش فنی، استان از این خدمات تخصصی بهره مند شود.
ضرورت بهره مندی استان از دانش فنی جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری و اصلاح نژاد دامی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، محمدرضا صادقی در دیدار با رئیس پژوهشگاه ابن سینا، رئیس جهاددانشگاهی استان و جمعی از مدیران جهاددانشگاهی با اشاره به موفقیت های جهاددانشگاهی در استان سمنان گفت: ما هر جا به جهاددانشگاهی اعتماد کردیم، نتیجه مثبتی گرفتیم.

وی با اشاره به مصوبه طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر در سفر رئیس جمهور اظهار کرد: ارتباط معاونت اقتصادی با مجموعه موفق جهاددانشگاهی استان با اجرای طرح مطالعه طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر شروع شد و خوشبختانه یک طرح جامع برای این پروژه ملی تهیه و تدوین و به موقع ارائه شد.

معاون اقتصادی استانداری سمنان از گوسفند نژاد سنگسری به عنوان یکی از سرمایه های این استان در حوزه دامپروری نام برد و تصریح کرد: این نژاد که طی سال های متمادی با اقلیم و بوم منطقه سازگاری بسیاری یافته جزء هویت منطقه محسوب و از همین منظر حفاظت از آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

صادقی با اشاره به لزوم توجه به جوان سازی جمعیت در استان از آمادگی استان سمنان برای کمک به راه اندازی مرکز درمان ناباروری در استان خبر داد.
وی افزود: با وجود توفیقات متعدد استان در بخش های مختلف که آمار رسمی گویای آن است، متاسفانه این استان در زمینه ازدواج و فرزندآوری عملکرد چندان خوبی نداشته است.

وی از سمنان به عنوان یکی از ۶ استان فعال کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان نام برد و گفت: مجموعه معتبر پژوهشگاه ابن سینا و جهاددانشگاهی که هم مورد اعتماد نظام هستند و هم از اعتبار ملی و منطقه ای بالایی برخوردارند می توانند در این حوزه به استان کمک کنند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی سمنان جهاددانشگاهی سمنان جهاددانشگاهی استان سمنان استان سمنان استانداری سمنان پژوهشگاه ابن سینا


نظر شما :