با انعقاد تفاهم نامه ی سه جانبه انجام می شود؛

راه‌اندازی پردیس پارک علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در استان سمنان

۳۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۵۱ کد : ۶۵۱۲۰ عمومی تاپ خبر پژوهشی و فناوری
با امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه، بین پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و جهاددانشگاهی استان سمنان، پردیس مشترک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در استان سمنان راه‌اندازی می شود.
راه‌اندازی پردیس پارک علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در استان سمنان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در این مراسم  که در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و با حضور رئیس جهاددانشگاهی کشور برگزار شد، گفت: این تفاهم‌نامه در راستای کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور از طریق ارائه خدمات عمومی و تخصصی با ارزش افزوده بالا و افزایش همکاری های آموزشی و پژوهشی و با هدف توسعه همکاری‌های مشترک، ایجاد پردیس‌های تخصصی به منظور توسعه اکوسیستم فناوری نرم و صنایع فرهنگی در استان سمنان منعقد شد.

علی منصفی راد با اشاره به مساعدت، همکاری و تأکید ویژه استاندار محترم سمنان در خصوص ایجاد پردیس مشترک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در استان سمنان گفت: در همین راستا ایجاد دفاتر کارآفرینی و نوآوری در حوزه فناوری های نرم، صنایع خلاق و فرهنگی در شهرستان‌های استان هم به صورت ویژه دنبال می شود.

وی انجام همکاری مشترک در زمینه های فناوری، پژوهشی، آموزشی، مشاوره ای و تجاری سازی در حوزه های تخصصی و ارتباط با شرکت های مربوطه با تکیه بر قابلیت های طرفین از محورهای این تفاهم نامه همکاری است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: در این راستا با تکیه بر پتانسیل های موجود در واحد های فناور، شرکت های دانش بنیان و متخصصان دانشگاهی و پارک فناوری های نرم و با بهره گیری از افراد و شرکت های مجرب مستقر در آن پارک و با تکیه بر توانمندی های تخصصی جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری های نرم، صنایع خلاق و فرهنگی تلاش می شود  تا علاوه بر هم افزایی در فعالیت های مشترک؛ در حوزه فناوری و کارآفرینی نیز همکاری نمایند.

منصفی راد تأکید کرد: بسترسازی برای جذب سرمایه گذار در پروژه ها و طرح های تخصصی در حوزه فناوری های نرم، صنایع خلاق و فرهنگی، برگزاری رویدادها (رویداد شتاب، همایش، تأمین سرمایه و غیره) به صورت مشترک، برگزاری دوره های توانمندسازی عمومی و تخصصی مورد نیاز جهت ترویج فرهنگ مشارکت، فناوری و کارآفرینی، همکاری در أخذ مجوز دانش بنیان و خلاق برای شرکت های فعال در حوزه صنایع خلاق و... از موضوعات مهم این تفاهم نامه همکاری است که باید دنبال شود.

وی اذعان داشت: برگزاری و حضور در رویدادها و نمایشگاه های تجاری استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی در راستای توانمندسازی و توسعه فروش شرکت های فناور، حمایت و هدایت شرکتهای فناور برای تولید محتوا در خصوص محصولات، توانمندی ها و پتانسیل های شرکت و نشر آنها و برگزاری رویدادهای استارت آپی با همکاری شتابدهنده ها و یا سازمان های مختلف در راستای شناسائی طرح های فناورانه با قابلیت تجاری سازی نیز از دیگر موضوعات این تفاهم نامه همکاری است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در حاشیه این مراسم گفت: یکی از مسائل مهمی که برای کشور با اهمیت است، حوزه هنر و فرهنگ است که نهاد جهاد دانشگاهی چندین سال است که در حوزه‌های صنایع نرم وارد شده است و در این راستا  پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی را راه‌اندازی کرده است.

حسن مسلمی نائینی، حمایت از هنرمندان و صاحبان ایده در حوزه‌های فرهنگی را از مأموریت‌های این پارک ذکر و اظهار کرد: با این حمایت‌ها برخی از طرح‌های حوزه فرهنگی تبدیل به محصول شده‌اند و برخی از آنها در این نمایشگاه عرضه شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این پارک یک پارک ملی است و نیاز است تا شعباتی در کشور داشته باشد، یادآور شد: یکی از شعبات این پارک در استان سمنان تأسیس خواهد شد. استان سمنان یکی از استان‌های فعال در حوزه‌های فرهنگی است.

مسلمی نائینی امضای این تفاهم‌نامه سه جانبه را در راستای این هدف ذکر کرد و افزود: این تفاهم‌نامه میان رئیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان و رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان منعقد شده است.

کلید واژه ها: فناوری حوزه فناوری علوم فناوری پارک ملی علوم فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان جهاددانشگاهی سمنان جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی استان سمنان استان سمنان سمنان


نظر شما :