در دیدار رئیس جهاددانشگاهی با رئیس مجمع نمایندگان سمنان انجام شد؛

بررسی روند احداث پژوهشکده مطالعات کویر در سمنان

۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۰ کد : ۸۳۹۵ عمومی تاپ خبر پژوهشی و فناوری
در دیدار رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با رئیس مجمع نمایندگان این استان روند احداث پژوهشکده مطالعات کویر جهاددانشگاهی استان سمنان در سمنان بررسی شد.
بررسی روند احداث پژوهشکده مطالعات کویر در سمنان

به گزاش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در دیدار با نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با ارائه گزارشی از روند احداث پژوهشکده مطالعات کویر جهاددانشگاهی در سمنان گفت: فاز اول این پژوهشکده شامل مجتمع فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی و خدمات تخصصی کویر سمنان در شهرستان سمنان احداث می شود.

حسن رهایی افزود: مجتمع فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی و خدمات تخصصی کویر سمنان در مساحتی به وسعت پنج هزار و 600 متر مربع و سطح اشغال 800 متر مربع با زیربنای هفت هزار متر مربع احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه از مصوبات سفر دولت به استان سمنان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی سمنان نسبت به اخذ مجوزهای ساختمانی، مصوبه هیئت امنای جهاددانشگاهی و تهیه زمین و نقشه های ساختمانی اقدام نموده است، امیدواریم با کمک هایی از سوی استان و همچنین با اختصاص اعتبارات کشوری انشاءالله به زودی روند احداث این پروزه که از مصوبات سفر دولت به استان سمنان آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه علاوه بر رویکرد فرهنگی و آموزشی، رویکرد پژوهش محوری و تحقیقاتی دارد و با نگاه توسعه فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه کویر در استان راه اندازی شده است، توجه ویژه به نهادها و مراکز پژوهشی بومی در توسعه فعالیت های پژوهشی استان بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اذعان داشت: برون سپاری فعالیت های پژوهشی استان به نهادها و مراکز پژوهشی استان ضربه خواهد زد، مسوولین در انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی به مراکز بومی توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان نیز در این دیدار تأکید کرد: مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان با بهره گیری از نیروهای جوان و متخصص برای انجام مأموریت های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی است.

احمد همتی افزود: ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در استان سمنان وجود دارد، اولویت در فعالیت و انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی باید با نیروهای بومی و داخل استان باشد، با این رویکرد می توان شاهد رشد و پیشرفت مراکز پژوهشی استان سمنان بود.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه همچنین فعالیتهای انجام شده توسط جهاددانشگاهی استان برای ایجاد مجتمع کویر درسمنان رابسیار ارزشمند و قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: با رایزنی های ملی و استانی تمام تلاش خود را برای اختصاص اعتبارات لازم برای تحقق پروژه یادشده بکار می گیریم.

گفتنی است در دیدار رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان سمنان با نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه روند احداث پروژ های جهاددانشگاهی از جمله پژوهشکده مطالعات کویر سمنان بررسی شد و مقرر شد پیگیری های لازم در خصوص اختصاص اعتبارات لازم انجام شود.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی سمنان جهاددانشگاهی نماینده سمنان نماینده مجلس پژوهشکده پژوهشکده کویر سمنان


نظر شما :