با همکاری جهاد دانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان انجام می شود؛

تأسیس مرکز جامع مشاوره شغلی و کارآفرینی جوانان در استان سمنان

۲۹ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۷ کد : ۶۲۵۳۳ آموزشی عمومی تاپ خبر
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از تأسیس مرکز جامع مشاوره شغلی و کارآفرینی جوانان در این استان خبر داد و گفت: در همین راستا امروز تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی استان و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان منعقد شد.
تأسیس مرکز جامع مشاوره شغلی و کارآفرینی جوانان در استان سمنان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد امروز 29 شهریورماه گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر علمی نمودن و هم افزایی در راستای استفاده بهینه از منابع و ارتقاء سطح کیفی خدمات با توسعه امور آموزشی و پژوهشی و همچنین توسعه همکاری های علمی دوجانبه و ارتقاء سطح تعاملات علمی، فرهنگی میان دو دستگاه این تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

وی افزود: هدف اصلی و مهم از انعقاد تفاهم نامه توسعه و ارتقاء سطح همکاری ها در تمام زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی، ازدواج، جوانی جمعیت و کاهش آسیب های اجتماعی است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان راه اندازی مرکز تخصصی مشاوره شغلی و کارآفرینی جوانان استان سمنان را یکی از موضوعات اصلی این تفاهم نامه ذکر کرد و گفت: این مرکز از مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان و با همکاری جهاددانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان تأسیس و راه اندازی می شود.

منصفی راد ادامه داد: کاهش آسیب های اجتماعی جوانان، افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق، کاهش مهاجرت به شهرها، اشتغالزایی و توسعه چرخه اقتصادی کشور، افزایش امید به زندگی، فرزند آوری و ثبات جمعیت از جمله اهداف کلی این مرکز است.

وی خاطرنشان کرد: هدایت و برنامه ریزی جوانان جهت ورود به بازار کار، استعداد یابی و آموزش و توانمندسازی جوانان، اتصال به بازار کار و تشکیل شبکه و سازماندهی فرآیند شغلی نیز از جمله اهداف تخصصی مرکز تخصصی مشاوره شغلی و کارآفرینی جوانان استان سمنان است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تأکید کرد: همکاری و برقراری روابط متقابل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به منظور بهره وری بیشتر از امکانات و تسهیلات طرفین در زمینه توانمندسازی و اشتغال جوانان، همکاری در خصوص نیازسنجی آموزشی و تدوین دوره‌های تخصصی مورد نیاز، همکاری متقابل در گذراندن دوره های کوتاه مدت و بلند مدت ویژه جوانان و اجرای طرح ها و برنامه های مشترک در زمینه های پژوهشی، ازدواج، خانواده، جوانی جمعیت و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله سایر موضوعات این تفاهم نامه همکاری است.

 

کلید واژه ها: جوانان جوانان استان سمنان سمنان استان سمنان کاهش آسیب اجتماعی ورزش و جوانان جهاددانشگاهی سمنان جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی استان سمنان


نظر شما :